woensdag 16 oktober 2013

Waarom de Big Chop?

Hey Lovelies!
Het lijkt misschien raar, maar de vraag “Waarom heb je je haar helemaal kort geknipt?” is sinds mijn big chop nauwelijks gesteld. Eerst komt meestal de shock “Je hebt je haar geknipt!!”, met bijbehorende open mond en groot gesperde ogen,  en dan volgt “Het staat je leuk.” De mannen in mijn leven waren ook positief. Ze waren meer geïnteresseerd of ik nu ook elke week naar de kapper ga voor een “freshe” line-up haha.
De reden van mijn big chop is eerlijk gezegd omdat ik een beetje moe werd van mijn haar en nieuwsgierigheid. Let me explain why. Vorig jaar in de zomer heb ik mijn haar als het ware vermoord! Ik had een leuk kleurtje in mijn haar gedaan en ik voelde me geweldig!
Naarmate mijn haar groeide vond ik de kleur vreselijk. Het werd een soort van bruin/blond met een rode gloed, met andere woorden lelijk… Met een donkerbruine kleurspoeling dacht ik het probleem op te lossen. Maar de kleur “pakte” niet. Het proces van een kleurspoeling aanbrengen herhaalde zich nog een paar keer zonder gewenst resultaat. Ik stoorde mij heel erg aan de kleur van mijn haar, en met een permanente haarverf mijn haar kleuren was geen optie. So what to do?
Fast forward naar Mei/Juni 2013. Door een aantal gebeurtenissen in mijn leven begon ik mezelf vragen te stellen, ook met betrekking tot mijn haar. Waarom relax ik mijn haar? Voor wie relax ik mijn haar? Waarom draag ik clip-in extensions? Waarom heb ik zoveel föhns, krultangen etc. Hoe kan het dat ik me down voel als mijn haar niet goed zit? Veel dames geven aan het haar te relaxen omdat kroeshaar dik, stug en tijdrovend is. Of omdat ze niet beter weten. In mijn geval kon ik dat niet als reden opgeven omdat ik namelijk geen idee had hoe mijn kroeshaar was. Natuurlijk wist ik wel hoe het eruitzag maar ik had het nooit zelf gekamd, behandeld of wat dan ook. Steeds meer verlangde ik naar mijn natuurlijke haar.
Hoe meer mijn natuurlijke haar uitgroeide hoe sneller ik van mijn gerelaxte haar af wilde.
Om verliefd op te worden toch!
Mijn plan was om m’n haar een jaar lang uit te laten groeien voordat ik de gerelaxte punten eraf zou knippen. Na 3 maanden was ik er al klaar mee. Ik had echt geen geduld om de twee texturen uit te kammen, te verzorgen en had al helemaal geen zin in een jaar weaves/box braids als protective style. De gedachte aan een big chop werd steeds aantrekkelijker. Grappig want ik heb ooit gezegd dat ik dat echt niet zou doen. Ik heb er ongeveer 3 dagen over nagedacht en toen besloten het gewoon te toen. Want.. it’s just hair!! Het groeit wel weer. Moet er wel bij vertellen dat ik een pruik had gekocht voor het geval ik het niks vond haha! Maar die ligt nu stof te verzamelen op m’n kast ;) 
Hier is de video van mijn big chop

Heb jij ook de Big Chop gedaan of ben je er nog niet klaar voor? Deel het in de comments!

Lots of Love
Varishta Shireen ♥

0 reacties:

Een reactie plaatsen